O dlouho diskutované trase budoucího obchvatu má už lázeňské město jasno. Zastupitelé minulý týden rozhodli, že dají přednost původně navržené variantě, která by však měla obsahovat i prvky alternativního řešení. Přiměla je k tomu obava z možné časové prodlevy, která by hrozila v případě další změny územního plánu, což by mohlo ztížit šance na čerpání peněz z evropských fondů.
„O obchvatu města se na posledním zasedání poměrně hodně diskutovalo. Krajská správa a údržba silnic chce totiž znát jasné stanovisko, kterou variantu trasy upřednostníme, aby mohla pracovat na projektové dokumentaci pro západní část obchvatu,“ uvedl starosta Pavel Šubr. Město dosud zvažovalo dvě varianty, které měly být převedeny do podoby studie.
„Pokud bychom přistoupili na variantu navrhovanou architektem Plašilem, znamenalo by to změnu územního plánu, jejíž projednání by pak mohlo trvat dva až tři roky. Tím by se mohla ztratit šance získat dotační peníze z Evropské unie na řešení obchvatu,“ zdůraznil starosta. Zastupitelé tak podle něj došli k závěru, aby krajská správa silnic začala pracovat na projektové dokumentaci v souladu s územním plánem města. Zároveň by ale měla zahrnovat i variantu, s kterou přišel architekt Plašil.
Plánovaný obchvat by tak obcházel areál lázní směrem k Brtvi, poté by vedl západně k výpadovce na Jičín, kde se navržená trasa stáčí na jih a kolem firmy Alucon pokračuje směrem na Hořice.
(jn)