Hořicko - Obce Hořicka - Hořice - V Hořicích znají auta budoucnosti Pátek 16. listopadu 2018 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
1.10.2013 - www.5plus2.cz
V Hořicích znají auta budoucnosti

Už dvacet let v Hořicích vyvíjejí díly pro automobilku Škoda. Tamní vývojáři už teď vědí, jak budou vypadat auta za dva roky. Jejich práce je baví, ale mluvit o ní dopodrobna nemohou. Jsou totiž vázáni mlčenlivostí. Jinak by na vývoji nových dílů pro automobilky pracovat nemohli.

„Dá se říci, že tu máme projekty, které budou jezdit na silnicích za dva až tři roky. Data jsou přístupná pouze konstruktérům, kteří dělají na konkrétním dílu. Udržení informací je pro naše klienty klíčové,“ vysvětluje Radek Bulíček, který ve společnosti Swell vede vývojovou konstrukci. Firma nejvíce spolupracuje s automobilkou v Mladé Boleslavi. Při víkendových oslavách dvacátého výročí společnosti tak na dvoře vývojového centra stály modely od felicie až po současnost.

Za tu dobu se hodně věcí změnilo. Například u kapoty se dnes klade velký důraz na bezpečnost chodců při střetu s vozidlem. „Začalo to kolem roku 2000. Nejdříve šlo jen o ochranu v oblasti hlavy a postupně se začalo dbát i na oblast kyčle nebo kolena,“ popisuje Radek Bulíček.

Žádná sériová výroba se však v Hořicích neodehrává. Pracuje se tu jen na prototypech. Zároveň se tu testují i automobilové díly. Někdy jich firma musí vyrobit i desítky. „Testovacích kritérií je celá řada: pevnost, tuhost, odolnost vůči teplotám, slunci, vodě nebo prachu. Když je vše v pořádku, díly mohou jít do sériové výroby,“ dodává zkušební inženýr Tomáš Mihulka.

Autor: Tomáš Hejtmánek