Představujeme:

Střední škola technická a řemeslná
Dr. M. Tyrše 112, Nový Bydžov

1.ledna 2008 je datum, ke kterému se sloučily v novobydžovském regionu dvě střední školy, Střední škola technická a řemeslná, Hlušice 1, a Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Nový Bydžov, Dr.M.Tyrše 112.

Několik otázek nám zodpověděl ředitel školy Mgr.Vladimír Blažej.


Střední škola technická a řemeslná má již i nové webové stránky. Shlédnout je můžete na adrese http://www.sstrnb.cz/ . Na to, že škole je k dnešnímu datu (15.1.2008) pouhých 15 dní, je její webová prezentace velmi pokročilá.


Popište nám, prosím, stručně cíl a průběh celého slučovacího procesu !

Cílem bylo bezesporu vytvořit v novobydžovském regionu silný subjekt, který bude respektovat předchozí odborné zaměření obou škol, bude rovněž respektovat výrazné potřeby současného trhu práce a bude vykazovat míru silné odolnosti proti jakýmkoliv výkyvům ekonomickým, oborovým či v otázce počtu žáků.. Sloučená škola bude působit pod názvem Střední škola technická a řemeslná, Nový Bydžov, Dr.M.Tyrše 112, už z názvu vyplývá integrita celého slučovacího procesu bez ohledu na to, která ze škol byla slučující organizací.

Raut připravený studenty SOŠ a SOU Nový BydžovŠkola má sídlo v Novém Bydžově, ale její působení je silně regionální, jak je vlastně organizována její činnost ?

Sídlo školy je logicky v Novém Bydžově, ale celý systém je organizován v rámci výukových center. Výukové centrum v Novém Bydžově bude od 1.9.2008 v 1.ročnících zajišťovat výuku oboru s maturitní zkouškou Silniční doprava a dále obory s výučním listem s potravinářským zaměřením, dále obory Elektrikář a Autoelektrikář a jednu třídu oboru Automechanik. Výukové centrum v Hlušicích bude od 1.9.2008 zajišťovat výuku oboru s maturitní zkouškou Technické lyceum se zaměřením na strojírenství a automobilní techniku, dále nástavbové studium s maturitní zkouškou Provoz a ekonomika dopravy určené pro absolventy tříletých oborů, zde v denním i dálkovém studiu, obory s výučním listem Automechanik a Opravář zemědělských strojů. U oboru automechanik bude v rámci školního vzdělávacího plánu výuka v centru Hlušice doplněna některými dalšími moduly, příkladem je kurz svařování v ochranné atmosféře.

Jste odbornou školou, jak je organizováno praktické vyučování a odborný výcvik ?

Veškeré praktické vyučování a odborný výcvik je řízeno v rámci Centra praktického vyučování školy, to se skládá ze tří středisek, největší středisko praktického vyučování se nachází v Hlušicích, kde je provozován odborný výcvik automechaniků, opravářů zemědělských strojů a autoelektrikářů a praktické vyučování oborů Technické lyceum a Provoz a ekonomika dopravy, druhé středisko je v Novém Bydžově, kde je realizován odborný výcvik automechaniků, elektrikářů a částečně kuchařů a praktické vyučování oboru Silniční doprava, třetí středisko je v Chlumci n.C., kde bude realizován odborný výcvik cukrářů, ve velké míře řezníků-uzenářů a částečněUčni oboru Elektrikář přo odborném výcvikul kuchařů. Vedle toho škola spolupracuje s řadou smluvních partnerů, mezi největší patří Škoda-Auto Mladá Boleslav, CS Cargo, Truck-point Jičín, Seco-Group Jičín, Jablotron Jablonec n.N,. Agroslužby Hradec Králové, Despa OK Chlumec n.C., Masokombinát Jičín a řada dalších. Škola má jaké své partnery dva školní závody, Agro Slatiny a.s. a Městská jatka Vrchlabí, a řadu smluvních pracovišť.

Jak Vy osobně hodnotíte po několika dnech činnosti vlastně nového subjektu celý projekt sloučení ?

SOŠ a SOU nabízí svým studentum i sportovní vyžití. Foto je ze sportovních her. Součástí výuky je i lyžařský výcvik na horách nebo letní turisticko-sportovní soustředění.Mohu říci, že jednoznačně pozitivně. Slučování škol se není třeba bát, pouze se musí provádět s jasným záměrem a budoucí koncepcí a nesmí být odvozeno od slova možná. Obě naše předcházející školy měly řadu pozitivních stránek své činnosti, obě měly své slabiny. Obecně mohu říci, že proces sloučení naprostou většinu těchto slabin odstranil. Pokud se kdokoliv na výsledek podívá objektivně, musí vidět zcela evidentní převahu toho dobrého. I škola s téměř 700 žáky a 100 zaměstnanci, která se rozprostírá ve třech městech a obcích, může fungovat velmi efektivně v případě dobře nastaveného modelu řízení a dobře nastavené personalistiky. Myslím, že máme našim žákům současným i budoucím co nabídnout a rovněž máme co nabídnout našim dalším klientům, tedy budoucím zaměstnavatelům našich absolventů.

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.


Za internetový server Hořicko se ptal Ing.Zbyněk Zatloukal