Zvláštní odměny, hodnocení jednotlivých úředníků, větší kontroly jejich práce a lepší komunikaci uvnitř úřadu. To si slibuje hořická radnice od vzniku nového odboru kancelář starosty a tajemníka, který chce zlepšit fungování městského úřadu.
„Už nějakou dobu jsme chtěli změnu, aby úřad lépe fungoval a byl lépe organizován,“ vysvětlil starosta Hořic Ivan Doležal s tím, že je třeba zaměstnance motivovat. K tomu by měly pomoci speciálně vyrobené šeky, jaké se používají ve větších firmách. Na ně se napíše částka, kterou si zaměstnanec nechá proplatit (dosud existovaly pouze vánoční odměny).
Odměny bude udělovat tajemník města podle návrhů vedoucích odborů a ty bude zase hodnotit tajemník. Čtvrtletní posuzování tak ukáží, kdo je pro úřad přínosem a kdo si zaslouží navýšit platovou složku osobního ohodnocení. Veškeré změny by měly zároveň zpřehlednit jednotlivé rozdělení v odborech pro veřejnost.
Město také zvažuje pořízení jmenovek pro každého úředníka, aby si lidé mohli stěžovat na konkrétní osobu, kdyby se vyskytl problém.
„Zavedeme počítačový program, který nám ulehčí plnění a kontrolu projednávaných bodů radou nebo zastupiteli města,“ řekl Doležal. Do softwaru se budou rovnou vkládat věci nutné k projednání a další úkoly. Díky elektronice tak vznikne databáze všech rozhodnutí, úkolů a úředních postupů, ve které se dá vše zpětně vyhledat. Změny začnou platit od 1. října 2009.
Kancelář starosty a tajemníka bude také řešit problémové oblasti:
-centrální evidence smluv a objednávek
-motivační systém a personální práce
-školení pracovníků
-vystupování zaměstnanců úřadu vůči veřejnosti
-strategické dokumenty města
-kontrola Technických služeb
-IT problematika
Nová oddělení a názvy odborů:
- přejmenování odboru školství a kultury na odbor školství, kultury a tělovýchovy
- přejmenování odboru stavebního územního plánování a regionálního rozvoje na stavební úřad
- přejmenování odboru obecního živnostenského úřadu na obecní živnostenský úřad
- zřízení oddělení plánování a regionálního rozvoje, oddělení dávek a služeb, oddělení péče o rodinu
Zuzana Koulová