Hledá se logo pro Hořice.
Město kamenné krásy chce najít nové logo. Originalita, tradice, jednoduchost a komplexnost. Nebude snadným úkolem spojit tyto zdánlivě protichůdné vlastnosti do jednoho obrazu.
V prvním kole na radnici doputovalo devět návrhů, žádný z nich však neuspěl. Výzva proto pokračuje.
Druhé kolo potrvá až do konce srpna. Radnice se rozhodla navýšit odměnu pro vítěze a také rozšířit záběr, protože v prvním kole oslovila střední školy v Hořicích a Hradci Králové. Soutěžní loga navíc už nebude posuzovat rada, ale zvláštní komise složená z odborníků. Tvůrce úspěšného motivu dostane odměnu 25 tisíc korun, to je o dvacet tisíc více, než se původně zamýšlelo.
Logo bude rozpracováno do variant a ozdobí všechny předměty reprezentující město. Objeví se na arších papíru, tužkách, dopisech a podobně. Rada v březnu rovněž schválila propagační kampaň Hořic, která spočívá v natištění letáků a umístění poutačů na třech hlavních výjezdech z města. Vyhradí na ni padesát tisíc korun.
„Dříve jsme jako symbol Hořic používali srdíčko. Ale pak jedete do Rakvic a vidíte to samé, srdíčko. V Holicích také. Některé motivy a témata jsou už zkrátka ohrané," glosoval soutěž starosta Ivan Doležal.
Autor: Jan Jireš