Hořicko - Obce Hořicka - Obchvat Úlibic se začne budovat nejdříve za pět let Čtvrtek 28. března 2024 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Lukavec
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Obchvat Úlibic se začne budovat nejdříve za pět let

Stavba nové silnice mezi Jičínem a Hradcem Králové, která má zrychlit dopravu a ulevit obyvatelů Úlibic od aut, je stále ve fázi příprav.

Ředitelství silnic a dálnic dokončilo dílčí část dokumentace přeložky silnice I/16 a po schválení územního plánu Úlibic a pravomocném územním rozhodnutí může začít výkup pozemků.

Stavba obchvatu Úlibic je součástí chybějícího tahu dálnice D35 z Turnova do Jičína a dále do Hradce Králové. V centru Úlibic, kde denně projede 12 až 14 tisíc aut, dojde díky ní ke snížení intenzity dopravy. Zdejší obyvatelé nebudou ohrožovat emise, hluk a prašnost. Provoz ve vesnici, která nemá na hlavním tahu přechod pro chodce, bude bezpečnější. Kdy? Začít stavět se má přibližně v roce 2022 – 2024. Volební slib bývalé hradecké zastupitelky Kláry Dostálové, že nová silnici do Hradce bude přivedena během čtyř let, je tak k pousmání. Cena stavby je odhadem 1 miliarda 084 milionů.

Schválení územního plánu v Úlibicích se ale komplikuje. „Při veřejném projednávání byly vzneseny připomínky od místních občanů, takže další veřejné jednání bude v září a plán bychom mohli schválit do konce roku,“ přiznává problémy starosta obce Michal Kovář.

Stavba D35 Úlibice – obchvat je rozdělena do tří dílčích etap, první se týká mimoúrovňové křižovatky Úlibice, druhá trasy dálnice D35 a třetí zahrnuje přeložku silnice I/16.

Novostavba dálnice D35 v délce 1580 metrů se nachází mimo zastavěnou část Úlibic. Obchvat se napojí ve směru od Hradce Králové na silnici I/35 za obcí Lužany. Následně se odklání východně od Úlibic, překonává Úlibický a Tužinský potok a pokračuje přímým směrem k mimoúrovňové křižovatce Úlibice, kde se napojuje silnice I/16. „Tato mimoúrovňová křižovatka bude zatím vybudována jen částečně, a to s připojením dálnice D35 na Jičín a Novou Paku,“ popisuje záměr investiční referent ŘSD ČR, Správy Hradec Králové Michal Doubek. Dálnice D35 odtud totiž bude výhledově pokračovat do Turnova.

Součástí úlibického obchvatu je přeložka I/16 směrem na Novou Paku, která kopíruje vlevo stávající čtyřpruh a protíná silnici od Radimy, kde vznikne okružní křižovatka. Nový úsek pak pokračuje k mimoúrovňové křižovatce, která vyroste na silnicí I/16.

Dálnice D35 představuje v současných plánech české dálniční sítě tzv. severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu. Poprvé se tento tah objevil v plánech dálniční sítě již v roce 1963, vedoucí z Hradce Králové přes Olomouc k Lipníku nad Bečvou, kde se měla napojovat na dálnici D47 (dnes D1). V současnosti je D35 plánována v trase Liberec–Jičín–Hradec Králové–Olomouc–Lipník nad Bečvou. Tato trasa propojuje tři krajská města a kříží dalších šest tahů dálniční sítě. S celkovou délkou přes 260 km půjde o jednu z nejdelších českých dálnic. Dopravní význam stavby dálnice souvisí i s nárůstem automobilové dopravy. Předpokládá, že průměrná denní intenzita provozu v obou směrech pro rok 2035 bude 19 400 vozů za 24 hodin.

Autor: Iva Kovářová, zdroj: jicinsky.denik.cz