Až do konce listopadu se řidiči v Nové Pace musí smířit s komplikacemi v
dopravě. Všichni motoristé, kteří byť jen městem projíždějí, naberou
několikaminutové zpoždění. Silničáři totiž za provozu opravují půlkilometrový
úsek průtahu městem, konkrétně mezi kruhovými křižovatkami U Stránských a
odbočkou na Starou Paku.
„Probíhá kompletní rekonstrukce vozovky. Práce musí být za provozu, protože
objížďky nejsou možné. Přes den dopravu řídí naši lidé pomocí vysílaček, po
sedmnácté hodině je kyvadlový provoz řízen semafory. Je to komplikace pro
všechny, ale nedá se nic dělat,“ uvedl Miroslav Gregor z hradecké pobočky
Ředitelství silnic a dálnic.
Hlavní práce začaly 3. září, když skončilo deštivé počasí. Hotovo má být do
konce letošního listopadu, než začne v Krkonoších zimní sezona. „Stavební práce
jsou rozděleny do tří etap, rekonstrukce kvůli dopravě probíhá po polovinách
vozovky,“ doplnil Gregor.
Silnice byla v havarijním stavu. Důvod? Přes Novou Paku vede hlavní silniční tah
z Prahy do Krkonoš. „Krajnice byly rozježděné, silnice samá díra, zkrátka
katastrofa. Jsme rádi, že průtah městem silničáři opraví,“ uvedl starosta Nové
Paky Rudolf Cogan.
Řidiči by se měli vyhnout Nové Pace především koncem pracovního týdne a koncem
víkendu. „Přes týden to zatím jde. Kolony se tvoří, ale dá se to. Uvidíme
později, až se bude blížit zima,“ řekl minulý týden řidič dodávky Jan Antoš.
„Musíme se smířit s tím, že po dobu oprav budou nejhoršími dny pátek odpoledne a
neděle odpoledne, kdy přijíždějí a naopak odjíždějí rekreanti Krkonoš. Během
týdne to zatím není tak hrozné. Jakmile napadne na horách sníh, bude to horší,“
varoval Rudolf Cogan.
V Nové Pace se za posledních pět let jedná o největší dopravní stavbu. „Na
druhou stranu tato situace pro Novopačáky není zase nijak výjimečná. Před časem
se budovaly kruhové objezdy, což také nebylo příjemné, ale dopravě ve městě to
pomohlo,“ uvedl Cogan. Kompletní rekonstrukce silnice, která vyjde na 12 milionů
korun, přinese i některé novinky. Například zmizí přechod pro chodce naproti
Novopacké elektře.
„Díky usilovnému jednání města s investorem se podařilo uhájit přechod u
Polikliniky, město bude však muset na vlastní náklady vybudovat ostrůvek pro
přechod,“ dodal Cogan.
Letos na Jičínsku probíhá několik rozsáhlých silničních stavebních akcí. Kromě
Nové Paky se opravuje i čtyřkilometrová část obchvatu Hořic, most v Libuni a v
Sobotce.Ve všech případech se jedná o silnice první třídy.
Autor: Tomáš Kučera