Hořicko - Školy - Základní školy - Hořická ZŠ Na Daliborce Pátek 29. března 2024 
Školy
 Mateřské školy
 mateřská škola Ostroměř
 Střední školy a učiliště
 Umělecké školy
 Základní školy


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Hořická ZŠ Na Daliborce

Program Škola pro udržitelný život je společným grantovým a asistenčním projektem Nadace Partnerství a Střediska ekologické výchovy Sever, který je realizován ve spolupráci s dalšími partnery včetně Královéhradeckého kraje. 

O grant z tohoto programu požádala letos i Základní škola Na Daliborce v Hořicích. Cílem předloženého projektu, který nese název Daliborka - vstupní brána Smetanových sadů, je zkrášlit a zkulturnit prostranství před školou a organicky jej propojit s městským parkem, Smetanovými sady. Záměr bude realizován postupně, a to ve třech etapách. V konečné fázi by mělo být v prostoru před budovou školy kromě zahradnických úprav umístěno několik soch a odpočinkových míst. Tímto způsobem hodlá škola alespoň částečně navázat na původní myšlenku stavitelů více než sto let staré budovy a z Daliborky tak učinit jakýsi vchod do městského parku. 

V první etapě bude upraven půlkruhový záhon pod vstupní balustrádou směrem k silnici. Celkové náklady této úpravy, zahrnující kromě výsadby okrasných dřevin i pořízení laviček, činí 70 tisíc korun. Více než polovinu této sumy pokryje grant ve výši 40 tisíc korun, zbývající částku musí škola získat z jiných zdrojů. 

Se svou žádostí o podporu se obrátí nejen na město, ale hodlá oslovit i místní firmy, rodiče žáků a příznivce školy. Vzhledem k tomu, že do prací při realizaci projektu budou zapojeni učitelé i žáci, lze počítat s určitou úsporou. Navíc by toto společné dílo mělo u dětí vytvořit zdravý poměr k práci, ale také upevnit jejich vazbu k místu, kde žijí a učí se, a tak vybudovat jejich vztah k veřejnému prostranství obecně. 

Získání grantu je prvním, i když nesmírně důležitým a povzbudivým krůčkem na dlouhé cestě, navazující na kulturně historické tradice města. Cestě, na jejímž konci by mělo být především pěkné okolí školy, které potěší nejen žáky, ale i všechny kolemjdoucí. 


(jiv )