Hořicko - Obce Hořicka - Hořice - Z Hradce do Jičína oklikou. Víc než rok přes Hořice. Úterý 19. března 2024 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Lukavec
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Z Hradce do Jičína oklikou. Víc než rok přes Hořice.

Řidiče na hlavním tahu mezi Jičínem a Hradcem Králové čeká od začátku roku na silnici I/35 mimořádně dlouhá uzavírka: Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tam začne se stavbou nového mostu přes železniční trať. Ten slouží i jako obchvat Hořic.

Omezení potrvá rok a půl. Uzavírka se bude objíždět Hořicemi: obousměrně se má až do června 2020 jezdit ulicemi Husova a Táboritská. Jde přitom o velmi rušnou trasu: podle sčítání dopravy v roce 2016 projede místem denně na 14 tisíc aut.

Stavba nového mostu, který nahradí dožívající konstrukci z roku 1979, vyjde na bezmála 270 milionů korun. Dosavadní most prošel rekonstrukcí v roce 1994.

Most je dlouhý asi půl kilometru, jeho nedávná mimořádná prohlídka ukázala, že dožívá. Jediným řešením je výstavba nového mostu.

Podle diagnostického průzkumu do nosné konstrukce i stativ zatéká. „Spolu s neodpovídající kvalitou použitých betonů z doby výstavby bylo na základě diagnostického průzkumu rozhodnuto o kompletní rekonstrukci mostu. Ta bude probíhat za úplné uzavírky mostu,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Nový most má být nově o zhruba metr výše nad železniční tratí než dosud. To umožní v budoucnu následnou elektrifikaci železnice. Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru. „Během rekonstrukce dojde k úplnému snesení nosné konstrukce mostu, k částečnému odbourání opěr a podpěr mostu,“ dodala mluvčí Ledvinová.

Nejde přitom o jedinou komplikaci, která řidiče čeká na trase z Hradce Králové do Jičína. V září začala velká rekonstrukce stejné silnice v Ostroměři, kde dochází kompletně k výměně konstrukce vozovky včetně aktivní zóny v podloží nebo obnově odvodnění. Provoz je zde sveden do jednoho pruhu. „Povolení uzavírky s řízením provozu je pouze po etapách tak, aby nedocházelo ke kolonám. Během dne je provoz řízen pracovníky firmy,“ řekla Ledvinová.

Stavební firma má z Ostroměře zmizet s příchodem zimy, na jaře se ale vrátí a opravy jsou naplánované až na konec příštího roku.

(js), zdroj: jicinsky.denik.cz