Ochotný, slušný, poctivý nebo neúplatný. To jsou jen některé ctnosti, které by měly být samozřejmostí u všech zaměstnanců městského úřadu v Hořicích. Pravidla chování úředníků upřesňuje etický kodex, který v pondělí schválili hořičtí radní.
„Nejde o žádný zásadní přelom, etický kodex jen popisuje požadavky, které radnice dlouhodobě klade na své zaměstnance. Je to standard, který v minulosti přijala už řada jiných úřadů a institucí, v tomto ohledu pouze doháníme dobu,“ říká vedoucí hořického městského úřadu Michal Kuchta.
Přijatá směrnice se neliší od té, kterou už před sedmi lety sepsalo ministerstvo vnitra pro všechny úřady veřejné správy, aby tak jasně stanovilo pravidla, kterými se mají úředníci řídit. Podle hořického starosty Ivana Doležala etický kodex například říká, že mají být pracovníci úřadu k lidem vstřícní.
A zaměstnancům radnice mimo jiné také připomíná, že i po pracovní době by měli dbát na své vystupování. „Je přece běžné, že i v soukromém životě jsou pracovníci na veřejnosti spojováni s úřadem, který reprezentují, a s funkcí, kterou tam zastávají. Zvlášť ve městě velikosti Hořic. Podle toho by se měli chovat,“ podotýká Kuchta. „Je to zároveň i vzkaz pro občany, aby věděli, že nám záleží na tom, jak se budou na úřadě cítit. Když na úřad přijde rozzlobený klient, není důvod mu jeho chování vracet. Úředník by měl být za všech okolností vstřícný a slušný, prostě profesionál,“ dodává tajemník.
Podle etického kodexu úředníci reprezentují radnici nejen chováním, kvalitou a rychlostí odvedené práce, ale také svým vzhledem, proto by měli dbát i na své oblečení.
Etický kodex se týká všech pracovníků hořické radnice, která má v současnosti něco přes šedesát úředníků. (jn)