Městské informační centrum (MIC) vybavila v nedávné době radnice moderními prostředky.
Královéhradecký kraj vypsal v minulém roce pro sekci cestovní ruch dotaci na vybavení městských informačních center. MIC získalo z celkového finančního příspěvku 70 procent, což je 32 tisíc korun. Zbylých 16 tisíc uhradí z vlastních zdrojů.
„Koupili jsme stojan na pohlednice, látkovou nástěnku k snadnějšímu vyvěšení plakátů. Nyní jsme instalovali reklamní monitor, který bude v provozu 24 hodin denně a poslouží obyvatelům k informaci o kulturním nebo sportovním dění místo klasických plakátů,“ prozradila nám vedoucí informačního centra Michaela Bělinová. Kromě toho zaměstnanci dále pořídili pomůcky, které jim chyběly, jako je řezačka, pokladnička, prospektové obkladače a nový software i se čtečkou čárových kódů, který slouží nejen jako pokladní program, ale má v sobě i skladové hospodářství a poslouží i k rychlejšímu a efektivnějšímu odbavení zákazníků.
„Největší částku, kterou můžete z dotačního titulu obdržet, je vždy sedmdesát procent, nikdy více, a proto jsme rádi, že jsme získali od Královéhradeckého kraje maximální finanční příspěvek,“ dodala vedoucí informačního střediska.
Mimo to chtějí pracovníci centra požádat kraj o další sedmdesátiprocentní dotaci na nákup nového počítače s kopírkou, skenerem, a zajištění bezdrátového připojení.
V minulém roce vyhrálo hořické informační centrum soutěž o nejlepší infocentrum v kraji díky čtenářům, kteří pro něj hlasovali na internetových stránkách. Michaela Bělinová převzala v Jihlavě ocenění od představitelů Asociace turistických informačních center, agentury Czech Tourism a vydavatelství Deník, jimiž byla letošní soutěž vypsána.
Společně s ní byli slavnostního vyhlášení přítomni i další pracovníci vítězných zařízení ze všech českých a moravských krajů.
Autor: Pavla Škaloudová