Ani z druhého kola veřejné soutěže nevzešel vítězný návrh na nové logo,
které mělo sloužit k jednotné prezentaci města na tiskových materiálech,
reklamních a upomínkových předmětech, vizitkách nebo webových stránkách. Místo
nové grafické značky budou Hořice k těmto účelům nadále používat městský znak.
"V rámci soutěže o nový vizuální styl města jsme obdrželi necelé tři desítky
návrhů, ale žádný z nich nezaujal členy hodnotící komise a městskou radu
natolik, abychom jej vybrali jako vítězný," řekl hořický starosta Aleš Svoboda.
"Vážíme si našeho městského znaku, který budeme jako jednotící grafický prvek
nadále používat pro účely prezentace a který je podle mého názoru pěkný," dodal.
Grafická tvář města se tak nezmění, a to i přesto, že radnice výběru loga pro
propagační a reklamní účely věnovala řadu měsíců a soutěž vyhlásila dokonce
dvakrát po sobě. Z prvních návrhů, od nichž si radnice slibovala, že by lépe
identifikovaly tradice a hodnoty města, radní vybírali neúspěšně už začátkem
dubna. Po prázdninách proto vyhlásili druhé kolo, v němž motivovali účastníky
soutěže zvýšením finanční odměny z pěti na dvacet tisíc korun pro vítěze. Ale
ani z dalších osmadvaceti podkladů žádný nevybrali.
"Nad návrhy jsme diskutovali i o tom, jakým směrem se ubírala myšlenka při
vyhlášení soutěže pro výběr loga. Hodnotící komise se sice podrobněji zabývala
dvěma z těchto návrhů, ale ani jeden z nich po bližším posouzení nakonec
nedoporučila. Myslím, že se spokojíme s tím, co už máme. Ze svého pohledu
považuji věc za uzavřenou a nepředpokládám, že bychom vyhlásili další soutěž.
Budeme hledat možnosti dalšího zviditelnění města jinými způsoby než pořízením
nového loga," prohlásil starosta Aleš Svoboda. (jn)