Hořicko - Obce Hořicka - Nová Paka - Spor o lávku v Nové Pace – poslední dějství? Sobota 21. prosince 2024 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dvůr Králové
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Lukavec
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Tetín
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Spor o lávku v Nové Pace – poslední dějství?

Drahocenný čas, nervy, láteření místních, a to všechno kvůli Dřevěňáku, mostu nad železniční tratí, který byl v roce 2013 odstraněn kvůli havarijnímu stavu. Město slíbilo, že bude instalaci nové lávky řešit prioritně, neboť pro mnohé občany je to nejpoužívanější spojnice mezi centrem a sídlištěm.

Nakonec se jí lidé dočkali až v říjnu loňského roku. Dodavatel, který měl nové přemostění nainstalovat do 22. srpna, své závazky nesplnil a nesouhlasil ani se smluvní pokutou.

Spor s firmou Exmost, vítězem výběrového řízení na dodavatele lávky přes železniční trať, už snad dospěl do posledního dějství. Pačtí zastupitelé při poslední schůzi nepřistoupili na návrh firmy, aby město kvůli vícepracím prodloužilo termín dodání díla (firma by nemusela hradit dvousettisícové penále) a navýšilo cenu zakázky o 229 tisíc korun z důvodu skryté překážky. Pouze souhlasili s navýšením nákladů o deset tisíc korun, spojených s překládkou drážního kabelu. Brněnský Exmost od počátku nedodržoval pravidla hry.

Zakázku za necelé dva miliony (bez DPH) měl předat za 53 dnů, ukončil ji za 75 dnů. Kvůli nedodržení smluveného termínu mu proto naskočilo penále ve výši dvě stě tisíc. „Od počátku jsme měli s dodavatelem, který si sám navrhl termín plnění, problémy. V červnu si měl převzít staveniště a 22. srpna lávku předat. Během června se nic nedělo, a tak jsme zakázku urgovali. Bylo nám sděleno, že až na nás budou mít čas, tak se ozvou.

Začátkem července jsme dodavatele znovu oslovili, bez odezvy. Staveniště si převzal až čtyřiadvacátého července a skončil sedmého října," popisuje místostarosta Pavel Bouchner.

Poukazuje navíc na některé nedostatky při realizaci díla. Vysvětluje, že když měla být instalována lávka, zjistilo se, že jsou špatně usazeny patky, Nakonec most neodpovídal rozměry, takže se předělávala jeho konstrukce i zábradlí. Protáhla se i samotná kolaudace, na kterou se zástupci firmy nedostavili. „Dohady hrozné, ale během stavby nikdo nepřišel s návrhem víceprací. S firmou bylo od prvopočátku složité komunikovat. V prosinci a lednu jsme dvakrát vyzvali zhotovitele, abychom osobně projednali vznešené požadavky. Pouze nám bylo zasláno písemné vyjádření a faktury, které neuznáváme," poukazuje Ladislav Stuchlík z investičního odboru.

K vznešeným požadavkům firmy ohledně víceprací se vyjádřil i projektant Pavel Roušar. Ten mimo jiné ve své zprávě uvádí: Konstrukce spodní stavby musely být vzhledem ke špatnému provedení několikrát upravovány a tím docházelo k časovému nárůstu počtu hodin. Vzniklé nedostatky byly způsobeny nekázní pracovníků na stavbě. K tomu se přiklání i Ladislav Stuchlík.

„Stavbu jsem pravidelně kontroloval, téměř všechno se muselo předělávat," konstatuje. Exmost se brání tím, že nebyl vyzván k předání ani převzetí staveniště, což se prý nakonec uskutečnilo na základě jeho iniciativy. Ohrazuje se nepředvídatelnými situacemi, operuje s tím, že v zadávací dokumentaci bylo předpokládané zahájení stavby 19. května. Město vnímá tyto připomínky jako neoprávněné a penále si odečetlo od smluvní ceny.

Autor: Iva Kovářová