Studenti a učitelé soukromého Hořického gymnázia uvítali na své škole
izraelského experta na rozvoj talentů OPHERA BRAYERA.
Tento byznys mentor, kouč a učitel, věnující se moderním formám vzdělávání 21.
století a multitalentovému rozvoji dětí, představil na škole STAGES - svoji
metodu rozvoje matematického myšlení a kreativity. Metoda je založena na
pravidelných krátkých hrách, které jsou zařazeny do každodenní výuky. Základem
je rozvoj přirozeného matematického myšlení a logického uvažování, jež na mnoha
školách ustupují do pozadí biflováním dat bez porozumění kontextu.
Studenti skrze hry rozvíjí kreativitu a schopnost mozku hledat a nacházet
správná řešení a analogie, ty pak přenášejí z jednoho oboru do druhého.
Středoškolští studenti si mohou dovolit střídat komunikační jazyk během
jednotlivých her (mohou volit češtinu, angličtinu, němčinu, ruštinu či
španělštinu), je tedy posílen i důraz na schopnost komunikace v cizím jazyce.
Cílem metody STAGES je vytrénovat přemýšlivé a logicky uvažující studenty, kteří
budou schopni pružně reagovat na dnešní požadavky trhu práce.
V loňském roce prošly intenzivním kurzem projektu STAGES Mgr. Blanka Dočekalová
a Mgr. Magda Vaníčková, které nyní metodu rozjíždějí na škole v Hořicích.
Hořické gymnázium je zatím jedinou střední školou zapojenou do projektu v České
republice. Spolu se základními školami v Mnichově Hradišti a v Praze doplňuje
skupinu škol v Ústeckém kraji, kde je do pilotního testování od září 2017
zapojeno více než 500 dětí.
Bližší informace o projektu:
www.stages.global/in-the-news
Zdroj:
jicinsky.denik.cz