Volby jsou dobré pro revizi priorit města. Řada vyřčených programových cílů
je iracionálních, z prostého důvodu, že na ně městské zastupitelstvo nemá přímý
vliv. Do této kategorie patří přání "Hořice s 10.000 obyvateli" nebo přání
přivést do města provoz s vyšším počtem zaměstnanců. Pochybuji, že bych byl
spokojenějším občanem, i kdyby se tato přání naplnila. Které firmy jsou na tzv.
průmyslové zóně? Které zde investují? Zase jen ty, které začinaly v Hořicích
(býv. Swell, Olpran, Binzel, ZKK). Kdyby zde otevřela provoz hliníkárna,
koželužna a jim podobné, pro většinu obyvatel města by to žádná výhra nebyla. A
i kdyby taková investice byla míněna vážně, nutně ztroskotá na nedostatku
dostupných pracovníků. Vždyť nejnověji na Hořicku loví zaměstnance i firma z
novobydžovské průmyslové zóny. I pro ni však platí, že nepřiletěla z Marsu, ale
přesunula své provozy z důvodu rozšiřování z blízkých Skřivan do N.Bydžova.
objektiv fotoaparátu nebyl dost širokoúhlý, aby pojal náklaďák v celé délce, zpoza vykukuje volební plakát
Vedle
toho jsou jiné problémy s naléhavou potřebou řešení, kde město hraje klíčovou
roli. Takovým je vybudování alternativního průjezdu městem pro těžkou nákladní
dopravu a autobusy ve směru sever-jih, ve směru od Lázní Bělohradu a Nové Paky a
ve směru od Dvora Králové. Z těchto směrů každý BUS, každý kamion s přívěsem
naložený kládami, každý mix s betonem z Lukavce projede náměstí, Husovku a až na
problematické křížovatce u hospody Batalion vyjíždí z historického centra.
Letité plány existují, ale jen se o nich beseduje s výhledem po r.2030
(viz odkaz:
http://www.horice.org/jak-bude-vypadat-doprava-v-centru-horic-po-roce-2030-beseda-o-prelozce-ii-300-probehne-29-3-2017-v-sale-radnice/d-9402)).
Realizace bude stát mnoho peněz, velké úsilí a je pravděpodobné, že stříhat
pásku bude jiný starosta, než který výjde z letošních voleb. Ale čím dříve se
začne, tím pro občany města lépe. V odkazu se mluví "po roku 2030". To je
naprosto nepřijatelné! Letos na křížovatce u Batalionu náklaďák s vanou plnou
betonu přejel člověka. Kolik lidí ještě musí zemřít, aby zastupitelé vzali
realizaci odklonu těžké dopravy z centra za své?
ZZ